luni, 23 aprilie 2018

In memoriam Doru Mitran


2 iulie 1991 scrie pe plicul cu negative alb-negru. Și dedesupt: “Primul tur de manivelă”!
Lucian Pintilie începea filmul “Balanța”. M-am furișat în cadrul echipei de filmare, iar inginerul de sunet Andrei Papp mi-a fost complice. I-a șoptit ceva misterios regizorului și am avut dezlegarea de a imortaliza prima zi de lucru. Se filma la capătul unui coridor din cadrul Spitalului nr. 9. Aparatul de filmat era mânuit cu calm și siguranță de către Doru Mitran. L-am urmărit cu multă atenție pentru a “fura”ceea ce nu apare niciodată scris în manuale. La ora aceea semnase multe filme memorabile pe care le revedem cu plăcere și interes și astăzi.
Peste câțiva ani trebuia să realizez o imagine de reclamă cu un stejar falnic pentru o companie de asigurări. Disperat că nu găseam ceea ce trebuia, l-am sunat rugându-l să-mi spună dacă știe vreunul. Cu multă căldură și altruism mi-a dat coordonatele unor stejari fotogenici. Era și cel din “Balanța”. Astfel a devenit acel stejar imagine pe bilboardurile care împânziseră peisajul autohton.
Așa rămâne pentru mine Doru Mitran: un falnic stejar al directorilor de imagine, un cineast de mare talent, dispărut mult prea devreme.
Dumnezeu să-l odihnească!

Un comentariu:

  1. Nicolaev Adela5 iulie 2018 la 14:13

    Buna ziua,
    Imi puteti spune, va rog, daca pot gasi undeva imaginile cu acel stejar? Multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere